Hop til hovedindholdet

8660 Skanderbrog

Fugl og fisk

Arrangementsbeskrivelse

Den 14. april indbyder Klostermølles venner til Fugl & Fisk på Klostermølle.

Arrangør: Den frivillige arrangementsgruppe i Klostermølles Venner - alt overskud går til Klostermølles Venner og arbejdet for at sikre den offentlige adgang og mulighed for ophold på Klostermølle.

Tilmelding og betaling:
Hver aktivitet koster 25 kr. - tilmelding er nødvendig
Frokostbillet: 60 kr. (udsolgt)

Salg af drikkevarer og kage (betales på dagen på mobilepay):
Kaffe/te eller saft og kage: 25 kr.
Sodavand: 15 kr.
Alkoholfri øl: 15 kr.

Hele dagen er der muligt at købe kaffe, te, kage og sodavand i Jagtstuen, her kan man også finde mere info om Klostermølles Venner og snakke med et bestyrelsesmedlem

Program for dagen:
Naturen på og omkring Klostermølle er unik. Vi ønsker at understøtte og udbrede kendskabet til dyrelivet omkring stedet. Derfor har vi inviteret eksperter omkring fugle og fisk til at komme og fortælle mere.

Foreløbig tidsplan:
kl. 10.00 - 10.15 - Velkommen og mulighed for køb af kaffe
kl. 10.15 - 13.00 Fiskeri: Kom og fisk med Silkeborg Fiskeriforening og deres juniorklub
kl. 10.15 - 11.45 - Foredrag: Per Hallum, naturfotograf, viser billeder og fortæller om fuglelivet omkring Klostermølle
kl. 10.15 - 11.45 - Fugletur: Se og lyt dig til fuglene - en vandretur med ornitolog, Peder Damsgård

kl. 12.00 - 13.00 - Frokost i Jagtstuen og stalden  + udenfor hvis vejret tillader. Køb en madbillet (65 kr. - kræver mindst 24 tilmeldte) eller tag en madpakke med.

kl. 13.00 - 14.30 - Fugletur: Se og lyt dig til fuglene - en vandretur med ornitolog, Peder Damsgård
kl. 13.00 - 14.30 - Foredrag: Per Hallum, naturfotograf, viser billeder og fortæller om fuglelivet omkring Klostermølle

kl. 14.30 - 15:00 - kaffe, snak og på gensyn

Fiskeri på Klostermølle:
Fiskeretten ved Klostermølle fra bredden af Mossø og et stykke ud er Silkeborg Fiskeriforenings. På denne dag introducerer juniorklubben til fiskeri, fortæller om livet i søen og har stænger med til at alle størrelser.

Det er ikke nødvendigt at deltage fra start eller alle tre timer.

Fugletur, ved Peder Damsgaard:
Peder Damsgaard fortæller: Vi starter med at gå op langs Klosterkanalen, når vi når Klostermøllevej følger vi den ud over Klosterkær til vi kommer til det der før hed ”Døde Å”, her er godt udsyn til det nye delta, herefter går vi tilbage til Klostermølle, og hvis der er interesse for det går vi op i fugletårnet i Tørreladen, herfra er der en fin udsigt over Klosterkær.

Der er chance for at se og høre: mange forskellige småfugle, spætter, ænder, Sølvhejre, Isfugl, og måske en Havørn.

Billeder og ord om fuglelivet på Klostermølle
Per Hallum er naturfotograf og nyder at fotografere fuglelivet ved Klostermølle. Undervejs i foredraget viser han billeder og fortæller om, hvordan man kommer tæt på.

Find vej til arrangementet

Klik for at se et kort med stedets placering hos Google Maps >